SV. BENEDIKT - zaštitnik Europe

SV. BENEDIKT - zaštitnik Europe

Izr 2, 1-9: Zanimljiv je izbor današnjih liturgijskih čitanja, na blagdan SV. BENEDIKTA, zaštitnika Europe. Kao što vidimo prvo čitanje je iz Knjige Mudrih izreka, a početak drugog poglavlja koje danas čitamo ima svoj pod naslov „Zaštita od loša društva“. Ako malo barem poznajemo život i djelo sv. Benedikta, onda je izbor liturgijskih čitanja izvrstan. Tako drugo poglavlje počinje riječima: „Sine moj, ako primiš moje riječi….“, riječi koje dolaze od dobrog učitelja za učenika koji mora shvatiti što je pravda, pravica, pravednost i sve staze dobra. Da bi se upoznala mudrost života, potrebno je poznavati Boga, jer jedino se ona tako stječe i vrijedna je svakog napora. Ona je čuvar protiv zlog društva i muškog i ženskog. Ona postavlja čovjekove stope na pravu stazu. Kako život nije bez raskrižja, dobar učenik treba dostići životni izbor između ispravnog života i krivog; između mudrosti i ludosti; između Božjeg i vlastita puta. Teško je utemeljiti život na nečemu što se protivi poštivanju Boga i poslušnosti njegovu Zakonu. „Strah Gospodnji“ je izvor i polazište svake istinske ljudske mudrosti. Tako je ona primjenjiva na sav život, na odnose u domu, u poslu, na pravdu, odluke, stavove, postupke, na sve što čovjek čini, kaže ili misli. Zaključimo: mudrost uvijek vodi životu i sve što je dobro, dok je ludost tek poluživot koji završava smrću.

Mt 19, 27-29: Još je zanimljiviji odabir kratkog teksta iz Matejeva Evanđelja. Današnje koji je slijed Isusovih poruka kada je u pitanju: Kome pripada kraljevstvo nebesko. Nakon pređašnjeg dijaloga između Isusa i bogatog mladića, danas Isus upozorava na opasnost koja može prijetiti od bogatstva.Drugim riječima, iako Židovi drže da je bogataš prijatelj Božji i da će se najprije on spasiti, Isus na to pravi usporedbu „deve i iglenih ušiju“. A iglene uši su mala vrata samo za pješake na ulazu hramskog predvorja, a ne za visoke deve. Za same apostole ovakav stav postaje problem, stoga pitaju: „Tko se onda može spasiti?“, i drugo pitanje postavlja Petar: „Evo, mi sve ostavismo i pođosmo za tobom. Što ćemo za to dobiti?“ Prvom pitanju Isus pridodaje božansku istinu: „Bogu je sve moguće!“ Na drugo pitanje Isus odgovorom ukazuje na veliki preporod koji će duhovno početi njegovim uskrsnućem i njegovom vladavinom u Crkvi. Drugim riječima tada tražite svoju duhovnu nagradu, koja pogotovo neće izostati u vječnom životu i drugom dolasku Sina Čovječjeg.