Ljubav nema granica, i njoj se ne može suditi (XXX.tj.pet.)

Ljubav nema  granica, i njoj se ne može suditi (XXX.tj.pet.)

Fil 1, 1-11: Poslanica Filipljanimaje jedna od privlačniji Pavlovih poslanica jer očituje blisku ljubav prema braći i sestrama u Kristu. Divan je primjer kako se govori i piše o prijateljstvu, kako se govori o Kristovoj dobroti, koji uzima lik sluge te postaje poslušan do smrti, smrti na križu. Sam grad Filipijeveliki rimski grad smješten u Makedoniji.. Grad je nastanjen uglavnom italskim narodom i rimskim ratnim veteranima. Prema izvještaju Djela apostolskih (Dj 16,11-15; Fil 4,15) u Filipima je osnovana prva Crkva u Europi. Djela apostolska donose mnoga obraćenja u Filipima, zbog kojih su i Pavao i kršćani morali trpjeti i biti pogrđivani. Pavao je ovu poslanicu napisao iz zatočeništva. U uvodnom pozdravu Poslanice stoji da je pišu Pavao i Timotej, mladić koji je bio s njime u vrijeme osnivanja Crkve i koji će se uskoro vratiti u Filipe. Sebe predstavljaju kao „Sluge Krista Isusa“ i pišu „svetima“, tj. ne nekoj eliti, već kršćanima od Boga izabranima da mu služe. Tako Pavao dok moli za Crkvu, očituje takvu molitvu, koja je prožeta velikom ljubavlju i prijateljstvom, velikom radošću i zahvalnošću. On upućuje na sve bogatiju i sve dublju duhovnu spoznaju, koja je neophodna za oblikovanje života prema volji Božjoj. Pavlov je stav: kršćani trebaju stalno zahvaljivati za prošlost, moliti za sadašnjost, a pouzdavati se u budućnost. U samom uvodu Poslanice, izgledno je primijetiti da Pavlova ljubav kojom ljubi vjernike ima istu narav kao i Kristova.

Lk 14,1-6: Još smo ranije vidjeli kako izgleda Isusov PUT iz Galileje do Jeruzalema. Danas opet imamo priliku na tom putu primijetiti važnu poruku koju Isus želi odaslati. Subota je. Za Židove to je poseban dan, Dan Gospodnji. Isus, premda zna da su mu Herodovi obavještajci za petama i da je u kući jednog od vodeći u farizejskog sljedbi, kod susreta s čovjekom koji ima vodenu bolest, pita izravno zakonoznance, je li dopušteno ili nije u subotu liječiti. Oni šute. Isus ozdravlja čovjeka dodirom i odmah prelazi u napad s pitanjem: „Ako komu od vas sin ili vol padne u bunar, neće li ga brže bolje izvući u dan subotnji?“ Protivnici šute. Lekcija je preteška. Naime farizejsko shvaćanje zakona je toliko usko da je spremno spasiti samo vlastitog sina ili vola, dok je Božja djelotvorna dobrota u Isusovim ozdravljenjima spremna ostvariti spasenje svih ljudi i ljubav prema bližnjemu, pa i u subotu.