Oni koji slušaju i vrše Riječ Božju su duhovna braća i sestre

Oni koji slušaju i vrše Riječ Božju su duhovna braća i sestre (25.tj.ut.)

Ezr 6, 7-8.12.14-20: Nakon pada moćnog babilonskog kraljevstva, cijelo područje Plodnog polumjeseca osvaja Perzijski kralj Kir II. Do 539 g. prije Krista Perzijanci su nadzirali cijeli Bliski istok, a njihova dobrohotna vladavina donijela je olakšanje porobljenim narodima poslije asirske i babilonske tiranije. U tom okviru možemo shvatiti odredbu koju je Kir objavio godinu dana poslije pada Babilona. Posebno je ohrabrivao kulturnu autonomiju raznih naroda i dopustio je podanicima da se vrate u domovinu, obdržavaju svoje običaje i štuju svoja božanstva. Taj ukaz imao je golem učinak na Židove koji su živjeli u progonstvu. Oslobođeni su ropstva, dobili su poticaj da ponovno grade Hram, a primit će i novčanu pomoć kakvu god zatraže. Kod Ezre nalazimo izvješće: „Ovako veli perzijski kralj Kir: Sva zemaljska kraljevstva dade mi Jahve, Bog nebeski. On mi naloži da mu sagradim Dom u Jeruzalemu, u Judeji….“ Ezra pruža posebne upute za gradnju hrama o njegovoj veličini, a troškovi će se podmiriti iz kraljevskog dvora. Sve zlatno posuđe koje su Babilonci opljačkali i odnijeli u Babilon, Ezra po odredbi kralja vraća na svoje mjesto u svetište u Jeruzalemu. Ruševine su uklonjene, a pripreme za gradnju dobro su tekle i kamen temeljac za hramske temelje brzo je postavljen. Prigoda je bila vrlo svečana i obredno obilježena: svećenici su trubili, a Leviti svirali na cimbalima, pjevali , radovali se i zahvaljivali Bogu. Odjekivala je pjesma: Vječan je ljubav njegova… ! Bilo je i onih koji su plakali, pamteći veličinu i sjaj starog Salomonovog Hrama, jer novi Hram nije ni i izbliza dostigao veličajnost i sjaj prvoga. Njihovo protivljenje neće brzo nestati. Hram je bio završen dvadesetrećeg dana mjeseca Adara, u šestoj godini vladavine Darija I., a to je po današnjem računanju vremena 12. ožujka 515.g. prije Krista. Drugi Hram je dovršen sedamdesetak godina nakon uništenja prvoga. Sama posveta Hrama, zajedno sa žrtvovanjem životinja i sudjelovanjem svećenika, levita i cijele zajednice podsjeća na svečanost posvećenja prvoga hrama za vrijeme kralja Salomona. Na kraju posvećenja slavljenici su održali Pashalnu gozbu, označivši time nov početak za narod. Posveta i proslava održane su u skladu s Mojsijevim zakonom. Braća u vjeri ponovno su na okupu.

Lk 8, 19-21: Apostolska vjera utemeljena je na Objavi Riječi Božje prenesenoj po Isusu Kristu. Iz nje doznajemo da je Isus jedino Marijino dijete. Isus u jednoj životnoj postaji dobiva poruku, dok je on okružen silnim mnoštvom naroda, da ga žele vidjeti njegova majka i braća. Na takvu poruku Isus je odgovorio neuobičajeno, i može nas zbuniti, ako ne razumijemo razinu rodbinstva. Kod Židova, a i kod drugih naroda na istoku, pojam braće je širi od braće po krvi. Svi su bliži rođaci zvani braćom. No, ovdje Isus koristi priliku odaslati jednu drugu razinu rodbinstva koju utemeljuje na novom zakonu ljubavi po kojem su braća i sestre oni koji Riječ Božju slušaju i vrše. Isus razvija pojam duhovne braće i sestara koji će po krštenju Kristovim Duhom to i postati.