Ta divna KNJIGA MUDROSTI

Šesnaesta nedjelja kroz godinu 2017.-a

Kad je društvo bolesno od živčane napetosti dobro je imati pri ruci KNJIGU MUDROSTI.

  • U njoj se govori o pravoj ČOVJEČNOSTI.

Nije pravednik čovjek koji gleda koliko se uzdigao nad grešnika, već je to čovjek koji je u svojoj biti čovječan.

Osim Tebe, Bože, nema Boga koji se brine za sve: „.... ne sudiš krivo, tvoja moć je načelo pravice tvoje, svime vladaš, strpljiv si, i samo drskost kažnjavaš, sudiš blago i s velikom pažnjom, a moć ti je pri ruci... Sva tvoja djela uče da pravednik bude čovječan...“ (Mudr 12)

  • Sveti Pavao vidi potrebu nadogradnje čovječnosti za novo vrijeme i nove ljude.

On jasno kaže: „ ... Duh pomaže našu nemoć...Onaj koji proniče srca zna koja je želja Duha.“ (Rim 8)

Ako bismo imali i vjere i nade, a Duha ne bismo imali, bili bismo slabi i nemoćni.
Zato Isus u svojim prispodobama o Kraljevstvu Božjem utvrđuje pravila hijerarhije Kraljevstva Božjega.

Njegova Prispodoba o kukolju i pšenici pretpostavlja dva sijača.

  • Jedan je sijač dobra, a to je Bog, a drugi je čovjekov neprijatelj, sotona koji je sijač zla, a često je to neprijatelj čovjek u službi Zloga.
  • Budući da nije svejedno tko sije na tlu ljudske duše, potrebno je biti budan.
  • Ako je već zasijano i dobro i zlo, oboje se bore za životni prostor u čovjekovu srcu.

Često je u praksi viđeno kako se zlo lukavo uvlači u dobro i nastoji se s njim izjednačiti.
Zlo je u svojoj lukavosti pravi opijat lažne sreće.
Posljedice nisu jednostavne zbog gorkog iskustva i razočaranja.

Prispodoba nije izgubila nimalo na aktualnosti.

  • U svijetu je puno pospanih koji su pustili da loše sjeme krivoga nauka iznikne.
  • I on se često okreće kao da ne zna o kome to Isus priča, kao da se to odnosi na nekog iza leđa.

Lijepo to kaže prorok Hošea: „Moj narod gine: nema znanja“(4,6)

  • Zdrava nauka mora ući u narod, inače Gospodine izgibosmo.
  • Kvasac mora ući u brašno za dobar kruh.

Neka neprijatelj koristi sva moguća sredstva, ipak Bog ima moć.

  • Duh čovjeka ima moć ako dopusti da kvasac zdrave nauke uđe u njega.

Da dobro uđe u dušu, treba znati što je dobro.
Treba znati da Bog vodi operaciju čišćenja kukolja.
Bog je strpljiv,nasuprot živčane napetosti mnoštva ljudi.

Pogledajmo kako vodi operaciju „gorušičino zrno“.

Mala zajednica „Apostola“ izrasta u moćno stablo koje se razgranalo po cijelom svijetu.
Božje kraljevstvo nije ustanova, ono je živi organizam, ono je zdravo sjeme, ono je gorušičino zrno, ono je kvasac.

Knjiga Mudrosti vidi mnoštvo prilika za Božje sjeme, kao i Isus u svoje vrijeme kroz mnoštvo prispodoba upućuje na dobru priliku čuti Riječ Božju koju Bog sije.
„Tko ima uči, neka čuje!“ (Mt 13)

Isusova logika je jasna, kao i logika Knjige Mudrosti:

  • Dobrim treba svladati zlo.
  • Zlo ima svoju ulogu u rastu dobra.
  • I treba imati jake živce u živčanom svijetu.

Ima vremena, skupit će Bog kukolj sam i baciti ga u peć ognjenu.

Bog će uvijek sijati dobro sjeme, dobru Riječ.
Ipak neprijatelj, čovjek, često sije zlu riječ, jer iz zla srca izlaze zle namisli.

  • Valja znati da je Zemlja od koje živimo i na kojoj živimo stvorena od Svetosti i sveta je.
  • A djela čovjeka nisu uvijek niti dobra, a još manje sveta.

Zato Isus govori o potrebi onih koji će uspostavljati kraljevstvo Božje na Zemlji.
To je božanska zadaća i svet posao, iako ni malo jednostavan i lagan.

  • Obilju kukolja kojeg sije neprijatelj čovjek, može se suprotstaviti samo obilje dobrote i strpljivosti.
  • Život je prekratak da bismo trčali za svime što nam se nudi.
  • Previše je ljudska mudrost ograničena da bismo sve upijali i ne smijemo biti višenamjensko skladište.
  • Selekcija je potrebna. Inače postajemo posuda nemira i živčanosti.

Jedan od prvih Isusovih nastupa pred uznemirenim farizejima započinje riječima: „Duh Gospodnji na meni je, on me posla biti blagovjesnikom ovome svijetu...“ Stoga su „mudrost i znanje spasonosno blago“ (Iz 33,6)

Jasno je što sije Bog, što sije Isus Krist, što su sijali Apostoli.
Ali ostaje pitanje, što siješ ti i ja? Je li to Kvasac i pšenica ili je kukolj?

Znamo što Bog radi s jednima, a što s drugima.