ČITAJMO ZNAKOVE VREMENA U SVJETLU SAMOGA KRISTA

Četvrta nedjelja Adventa 2016. –a

Poruke Riječi Božje u današnjim nedjeljnim čitanjima u cijelosti su usmjerene prema Spasiteljevom rođenju.
Ljudska povijest s Isusovim rođenjem dobiva svoju puninu. Sve se ispunilo što je o njemu rečeno u dugoj pripravi za njegovo rođenje.

Pogledajmo teško vrijeme i teške događaje za vrijeme bezbožnoga kralja Ahaza. Njemu prorok Izaija upućuje prijekor: Zatraži znak od Gospodina kojim ti je putem ići.

Ne, on to ne želi.

Tada mu je Izaija rekao: „Zar vam je malo dodijavati ljudima pa i Bogu mom dodijavate! Zato sam će vam Gospodin dati znak: Evo, Djevica će začeti i roditi sina i nadjenut će mu ime Emanuel, S nama Bog!“ (Iz 7, 10-14)

Evanđelje sv. Mateja govori: „Sve se to dogodilo da se ispuni što Gospodin reče po Proroku: Evo, Djevica će začeti ...“ (Mt 1, 18-24)

U ovom događaju dogodila su se dva navještenja.

Sveti Pavao u poslanici Rimljanima (1,1-7) u skladu s prorocima i s Matejom unosi više svjetla na Isusovo porijeklo po tijelu, tvrdeći u isto vrijeme Božje sinovstvo po Duhu Svetom.

Njegov jasan stav potvrđuje život i djelovanje Spasiteljevo: od njegova rođenja po tijelu do njegova uskrsnuća i moći da posvećuje ljude.

Doista utjelovljenje, muka, smrt i uskrsnuće Gospodinovo, sve zajedno tvori jedan jedini misterij koji ima svoj početak u Betlehemu, a svoj vrhunac na Kalvariji, na Uskrs.

Pavao s Božićem osvjetljuje Uskrs, jer objavljuje i razotkriva porijeklo i narav onoga koji će umrijeti na križu za spasenje svijeta:

Zato svi oni koji se pitaju o smislu i postojanju svega, pa tako i cijeloga svemira moraju kod Isusa tražiti odgovor.

Sve stvoreno zahvaljuje svoj bitak njemu, sve je po njemu postalo.
Isus je posrednik između Boga i svega stvorenja, On je cilj svega stvorenoga, u njemu je podrijetlo i konačno odredište svega svijeta.

Po Kristu je sve stvoreno – ne postoji nijedno područje svemira, koje ne bi ovisilo o njemu. On i samo on, stoji od početka kao slika Božja u odnosu na sve stvoreno.

Krist je prije sveg stvorenja, on je spojnica između Boga i stvorenja.

Upravo tu se krije nečuvena novina kršćanske vjere.
U rođenom i raspetom mogu oni koji traže odgovor na pitanje svrhe i smisla cijeloga svemira prepoznati okosnicu ljudske povijesti i cjelokupnog stvorenja.