Povijest pokazuje da političko nasilno rješenje nije nikada krajnji cilj (33.tj.sub.)

Povijest pokazuje da političko nasilno rješenje nije nikada krajnji cilj (33.tj.sub.)

1 Mak 6, 1-13: Kroz nekoliko prikaza bitnih poruka Prve Knjige Makabejske vidjeli smo kako međunarodni politički događaji opravdavaju vjernost Bogu. Tiraninu Antiohu IV. Epifanu propali su svi planovi da ujedini kraljevstvo oko sebe, čak do te mjere da je zahtijevao potpunu podložnost Židova svojoj poganskoj religiji.Povijest pokazuje da političko nasilno rješenje nije nikada krajnji cilj, jer uvijek stoji napetost žalosti i ratovanja. Iako se nad Judejom uspostavila Makabejska država i ustoličili Judejski kraljevi, ipak se ta dinastija s vremenom iskvarila i svojim borbama i zavjerama, okrutnošću i raskalašenim članovima 63. godine pr. Kr. dovela do rimskog zauzimanja Palestine. Tako će i slijednici Aleksandra Velikoga doći na red i pasti u ruke Rimljana. I u jednom i drugom slučaju, kod Grka i kod Židova tražena su neka srednja rješenja koja nisu mogla dovesti do konačne pobjede i mira. Silne vojskovođe uvijek umiru u nekoj osamljenosti, a najčešće i prezrenosti. To se najbolje vidi iz prikaza smrti Antioha IV. Epifana. Ali ne samo da odlazi ne ostvarivši svoje planove, nego i dosadašnji ostvareni polako odlaze rimskom imperatoru. Sve prolazi i proći će, istina povijesti je otkrivena, a neprijatelj uvijek ostaje zbunjen. Zakon života je uskrsnuće na novi život, što je grčka mudrost negirala.

Lk 20, 27-40: Iako je Isus u hramu, neprijatelja ne nedostaje. Kušnje prema Isusu ne jenjavaju. Saduceji, zadojeni grčkom mudrošću, pokušavaju Isusa oboriti na temi uskrsnuća tijela, navodeći banalan primjer sedmorice braće i jedne žene. Redom su umirali, a po Mojsijevu zakonu iz milosrđa mogla se uzeti bratova žena za ženu, da se spasi od propasti i bespuća. Ali, čija će ona biti o uskrsnuću, pitaju Saduceji, Isusa. Upravo u tome i jeste snaga Novog Božjeg svijeta, kojeg Isus navješćuje. Sve ide u uskrsnuće na savršenu preobrazbu i savršeni red. Tu su drugačiji odnosi. Svi su djeca Božja i međusobno vladaju vječni zakoni odnosa braće i sestara. Zakon života je uskrsnuće na novi život, život u savršenoj božanskoj ljubavi. Važne su istine otkrivene, a neprijatelj zbunjen.