Polako, ali sigurno, Apostoli su stigli do „Očenaša“ (11.tj.čet.)

Polako, ali sigurno, Apostoli su stigli do „Očenaša“ (11.tj.čet.)

2 Kor 11,1-11: Koliko god Pavlu protivnici osporavali njegovu ljubav prema Crkvi – Kristu, to je Pavao nastojao biti čišći u nauku i svakidašnjem životu. On se uspoređuje s posrednikom koji vodi zaručnicu u susret zaručniku. On se osjeća dužnim da je dovede do njega čistu. Zato ga izjeda božanska ljubomora kad vidi kako mu tu povjerenu zaručnicu - Crkvu – protivnici nastoje zavesti i odvratiti od Krista. Krivi učitelja nikada ne manjka, jer oni su uvijek poticani od Sotone, te svojim naukom nastoje ozbiljno zavesti Crkvu, slično kao što je Zmija učinila s Evom. Za Pavla, Evanđelje je jedno i ono je Radosna vijest za sva vremena. Nije čudo što Pavao, učitelje koji izvrću Radosnu vijest, naziva 'nadapostolima'. Ovdje se Pavao ne libi istaknuti i svoje znanje kada je u pitanju navještaj Radosne vijesti, ili kako on to kaže: 'ako sam nevješt u govoru, nisam u znanju'. Iako su 'takozvani apostoli' u prednosti jer za svoj zločinački rad traže i plaću od Korinćana, a sami znate da za svoj apostolski rad nisam ništa od vas tražio. Naime, Pavla su podržavale u njegovom apostolskom radu u Korintu makedonske Crkve-zajednice.

Mt 6, 7-15: Isus u današnjem Evanđelju nastavlja govoriti 'da treba i kako treba moliti'. Molitva mora biti više izraz srca nego usana, puna povjerenja u Očevu dobrotu, te uporna sve do bezočnosti. U molitvi biva uslišan onaj koji moli u Ime Isusovo, koji moli za providnost i dar Duha Svetoga, koji traži oproštenje i dobro progonitelja, a nadasve dolazak Kraljevstva Božjega i zaštitu od Zloga. Molitva „Očenaša“ sve to sadrži i Isus je upravo nju iznio kao uzorak. Ako primjećujete, molitva „Očenaša“ sadrži sedam molitava. Nije ni taj broj slučajan u Očenašu. Svakako treba istaknuti da je „Očenaš“ najomiljenija kršćanska molitva. Puna je sadržaja i u njoj dolazi do izražaja sav nauk o Bogu i čovjeku.