Blagoslivljaj Gospodina Boga svoga, narode moj...

Narode moj, blagoslivljaj Gospodina Boga svoga... ( 2.tj.adv.sr.)

Iz 40, 25-31: Još jučer smo vidjeli kako prorok i njegov narod znaju dobro da je Jahve Gospodin i da će njegove riječi trajati zauvijek. On je gospodar prošlosti, ali sada gospodari događajima. On hodi sa svojim narodom kroz pustinju i narod  s njime nalazi polazište svoje nove vjere u Boga. Promjene koje Bog izvodi naviještaju njegovu slavu i pokazuju njegovu pažljivu brigu za svoj narod. Prošlost sadrži u klici ono što će se očitovati u budućnosti. Sada treba misliti na novi Izlazak. Novi izlazak bit će početak i novog Siona. Bog svoj narod tješi i nije dao Jeruzalemu otpusnicu kao nevjernoj ženi. Ako Izraelci i sumnjaju, prorok Izaija osobno nimalo ne sumnja u Božju intervenciju koja predstoji. Bog je otkupitelj svoga naroda, on je nosilac i branitelj prava svih članova njegova naroda. Za proroka Jahve je otkupitelj i on ga štiti. Ne libi se Prorok istaknuti svemoćnu Providnost Božju. On ga je stvorio, on ga i otkupljuje. Svi moraju znati da on jedini i može stvarati. Sve stvoreno njegovo je stvoriteljsko djelo. On je jedini Bog i drugog nema. Ako je on znao stvoriteljski zahvaćati u prošlosti, znat će, i moći će, stvoriti 'nove stvari' u sadašnjosti. Izrael mora odigrati u svijetu ulogu svjedoka i posrednika, jer izabrani se narod nalazi u središtu svjetske povijesti kao svjedok vjere u jednoga objavljenog Boga. Izrael je posrednik i preko njega će se obratiti ostali narodi. Njemu je Bog dodijelio tu ulogu. Je li Izrael tu ulogu vršio uvijek i u određena vremena najbolje, to su Proroci najbolje znali. Sami su imali ulogu snažnog Božjeg glasnika ili korektora vjere u narodu, često vraćajući narod na put Božji. Stoga: „Blagoslivljaj Gospodina Boga svoga, narode moj...“

Mt 11, 28-30: Ako smo kod proroka Izaije vidjeli snagu vjere u riječima: „Evo, Bog sam hita da nas spasi“, onda danas te riječi čujemo od onoga koji je Sin Božji, Isusa Krista: „Dođite k meni svi koji ste izmoreni i opterećeni jarmom raznih teških propisa i zakona, i ja ću vas odmoriti. Uzmite jaram moj na sebe i učite se od mene, jer ja sam krotka i ponizna srca. Uistinu, jaram je moj sladak i breme je moje lako.“ Upravo takvima, Isus će upraviti svojih osam „blaženstava“. Upravo takvima će biti upućena 'radosna vijest' o spasenju ljudskog roda. Stoga: „Blagoslivljaj Gospodina Boga svoga, narode moj...“