Pjesma Božjoj ljubavi

Pjesma Božjoj ljubavi (31.tj.četv.)

Rim 8, 31-35: Pavao, nakon što je ustvrdio, ostvareno i dokazano spasenje, pjeva pjesmu Božjoj ljubavi. Više nema nikakve sile u svemiru koja bi mogla preokrenuti Božji plan ili ga onemogućiti. I to je razlog da Pavao s neopisivim veseljem i sigurnošću zapjeva pjesmu pobjedonosnoj Božjoj ljubavi. Ona je jača nego išta na svijetu, a već je u našim srcima. Njegov usklik: „Tko će optužiti izabranike Božje? Tko će nas rastaviti … od ljubavi Kristove…? Krist Isus umrije, što više i uskrsnu , on je zdesna Bogu, on se upravo zauzima za nas!“ Pavao u tom duhu gleda kršćane pred Božjim sudom. Svud naokolo stoje njihovi tužitelji. Ali koja im korist, Bog opravdava i oslobađa.

Lk 13, 31-35: Isus treba prema Božjem spasenjskom planu umrijeti u Jeruzalemu, i polako se oprašta s Galilejom. U Jeruzalemu stoluje Herod Antipa, za kojega Isus odašilja poruku: „Idite i kažite toj lisici…. da ću prekosutra doći u Jeruzalem, jer ne priliči da prorok pogine izvan Jeruzalema.“ Očito da ovaj naziv „lisica“ prokazuje nakanu Heroda da ubije Isusa. I dok Isus još dva dana liječi i ozdravlja pristupaju mu predstavnici grešnog Jeruzalema, neki farizeji, koji mu priopćuju tu Herodovu nakanu. Isti je taj Herod dao odrubiti glavu Ivanu Krstitelju, a sada lukavo smišlja kako Isusa odstraniti sa svog područja. Zato mu Isus i poručuje da u ime Božje „danas i sutra“, dakle svakodnevno ostvaruje spasenje, a „treći ga dan dovršuje.“ Vidna je proročka poruka da Isus mora izdržati do kraja sve određene dane a treći dan dovršiti u smrti na Križu, jer to u Božjem planu spasenja pripada njegovu putu. Isus ne štedi postojeću vlast u Jeruzalemu kad odašilja za njih tešku optužbu: „Jeruzaleme koji uvijek iznova ubijaš proroke i kamenuješ one koji su tebi poslani“, premda je Bog tako često pokušavao sakupiti Izraela kao kvočka piliće. Jeruzalem se do kraja opirao Isusovom pokretu sabiranja i zaključio ubiti i ovog zadnjeg proroka. Bog će kao kaznu za to napustiti Jeruzalem i njegov Hram. Izrael će ponovno gledati Isusa tak kao Krista paruzije ( dan suda) o čemu pišu i: Mt 21,9 i Mk 11,9. A Psalmista kliče: „Blagoslovljen onaj koji dolazi u ime Gospodnje“.